Koulutamme koulutustalojen kautta

Koulutamme

  • luentomaisesti
  • työpajamaisesti
  • livenä 
  • etänä.

Webinaareista meillä on kuuden vuoden kokemus, joten osaamme kouluttaa interaktiivisesti myös verkon yli. 

Koulutamme sekayleisöjä, mutta myös toimialakohtaisesti esimerkiksi

  • IT-alaa
  • teollisuusalaa
  • maatalousalaa
  • kiinteistönvälitysalaa jne.

sekä erilaisilla työnkuvilla olevia henkilöitä, kuten

  • myyjiä,
  • markkinointihenkilöstöä,
  • HR-henkilökuntaa tai
  • johtoryhmiä

Koulutamme joko kertaluonteisesti asiakkaitamme tai  voimme suunnitella useamman päivän koulutuskokonaisuuden. Tyypillisesti koulutuskokonaisuudet koostuvat 3–15 koulutuspäivästä tai -kerrasta.

Varaa aika koulutusasiantuntijamme kanssa

 

Koulutusaiheitamme

Markkinointistrategia ja -suunnitelma

Markkinoinnin ylätason suunnitelma ja konkreettisesti markkinointistrategian ja suunnitelman tekeminen ja toteutus

Jos tämä toteutetaan markkinointijohdolle, erityispainotus markkinoinnin johtamisessa ja mittaamisessa. Jos tämä toteutetaan tekijäporukalle, erityispainotus suunnitelman toteuttamisessa.

Viestinnän suunnittelu ja vaikutusten mittaaminen

Viestinnän ylätason suunnitelma ja konkreettisesti  suunnitelman tekeminen ja toteutus

Jos tämä toteutetaan johtoportaalle, erityispainotus viestinnän johtamisessa ja mittaamisessa. Jos tämä toteutetaan tekijäporukalle, erityispainotus suunnitelman toteuttamisessa.

Sisäinen viestintä

Tämä koulutus on erilainen joka kerta, riippuen ketä yleisössä istuu. Tähän yleensä teetetään ennakkoon kysely ja sisällöt painottuvat sen mukaisesti.

  • Sisäisen viestinnän merkitys
  • Sisäisen viestinnän prosessi
  • Tavoitteen määrittäminen
  • Kohderyhmä
  • Viestin sisältösuunnittelu ja muotoilu
  • Sisäisen viestinnän kanavavalinnat
  • Resursointi
  • Analysointi

Brändäys

Meillä on valmius kouluttaa brändäystä, brändin hallintaa ja visuaalista brändäystä, toiveista riippuen. Sisältönä on ainakin alla olevat seikat:

  • Brändin rakentamisen prosessi brändin hallinta
  • Tuotteen tai palvelun tärkeimmät asiakaskohderyhmät ja kontaktipisteet
  • Arvojen, tarinoiden ja vuorovaikutuksen merkitys brändäyksessä
  • Tuotteen tai palvelun ylivoimaisen kilpailuedun tunnistaminenmäärittäminen ja sanoittaminen

Myyvät verkkosivut

Tämä koulutus sopii joko yrittäjille tai yrityksen markkinointi-, myynti- tai viestintähenkilöille

  • Myyvien verkkosivujen rakenne & sisältö, näkemystä löydettävyyteen
  • Verkkosivujen uskottavuus
  • Verkkosivujen käytettävyys
  • Itse vai ulkoistaen?
  • Liidin generointi digimarkkinoinnin keinoin

Digitaalisen myynnin ja markkinoinnin yhteistyö

Miten digitaalisen markkinoinnin ja myynnin yhteistyö kannattaa lähteä rakentamaan. Miten ja millä työkaluilla sitä sitä johdetaan, toteutetaan ja miten sen tuloksia analysoidaan.

  • Myyntiä tukevat sisällöt
  • Markkinoinnin tulosten mittaaminen
  • CRM-järjestelmien suhde markkinointiin
  • Markkinoinnin automaatio
  • Työkalut myyntiin verkkosivuston kautta

Palvelumuotoilun perusteet

Tässä koulutuksessa käydään ensin läpi perusasioita palvelumuotoilusta, kuten minkälaisia asioita palvelumuotoilulla ratkotaan ja minkälaisiin haasteisiin siitä olisi eniten apua. 

Voimme kouluttaa ns. perinteistä palvelumuotoilua sekä digitaalista palvelumuotoilua, joka keskittyy enemmän verkossa tapahtuvaan asiakkaan palveluun ja ostopolkuun.

Alla olevat otsikot sopivat kolmen päivän koulutuskokonaisuuksiksi.

  • Mitä palvelumuotoilu on?
  • Palvelukokemus ja asiakaskokemus
  • Palvelumuotoilun termejä: palvelupolku, palvelutuokiot, kontaktipisteet

  • Tuotteiden ja palveluiden kehitysmenetelmiä
  • Asiakaskeskeinen suunnitteluprosessi
  • Tuotteiden ja palvelujen testaus
  • Asiakaskokemus verkossa
  • Markkinoinnin automaatio apuna asiakaskokemuksen kehittämisessä

  • Verkkosivujen kävijäkokemukseen tarkoitetut työkalut
  • A/B-testaus digitaalisessa palvelumuotoilussa
  • Palvelumuotoiluprosessin analysointi

Vaikuttajamarkkinointi

Juuri nyt niin trendikäs aihe vaikuttajamarkkinointi toimii mainiosti kuluttajaliiketoiminnassa. Sitä voi tällä hetkellä tehdä todella monella eri tavalla ja budjetilla. Tässä koulutuksessa käydään läpi, minkälainen toimintamalli minkäkinlaiselle yritykselle toimii parhaiten.

  • Mitä on vaikuttajamarkkinointi?
  • Miksi hyödyntää vaikuttajamarkkinointia?
  • Miten ja missä tilanteissa hyödyntää vaikuttajamarkkinointia?
  • Mitä asioita ottaa huomioon vaikuttajamarkkinointia suunniteltaessa?

 

Hakukoneoptimointi

Verkosta löytyminen on yrityksille elintärkeää. Tässä koulutuksessa käydään kädet savessa työpajamaisesti läpi, mitkä asiat löydettävyyteen vaikuttavat ja miten hakukoneoptimointia tehdään itse. Käymme läpi myös laajasti työkaluja, joita tässä työssä voi käyttää hyväksi.

 

Somemarkkinoinnin suunnittelu ja työkalut

Sosiaalisen median markkinointia koulutamme kokonaisuutena ja myös erillisinä työkaluina. Jos halutaan ylätason suunnittelua, voimme keskittyä 

  • Markkinoinnin suunnitteluun
  • Sisältösuunnitteluun
  • Sisällön kalenterointiin 
  • Tulosten analysointiin

Läpikäytäviä somealustoja voivat olla esimerkiksi

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • YouTube
  • TikTok
  • Pinterest
  • joku muu, toivoa saa

 

Verkkokaupan markkinointi

Mitä verkkokauppiaan kannattaa huomioida markkinoinnissaan ja mitkä ovat tehokkaita markkinointikanavia verkkokauppaliiketoiminnassa.

Löydettävyys ja maksetun mainonnan perusteet verkkokauppiaille.

 

Videot markkinoinnin ja myynnin välineena

 

Maksullisen mainonnan mahdollisuudet

Näissä koulutuksissa voidaan käydä läpi erilaisia maksetun mainonnan alustoja ja käytäntöjä. Mahdollisia mainostyökaluja, joita voimme kouluttaa

  • Google
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Pinterest
  • TikTok

Markkinoinnin mittaaminen

Tässä koulutuksessa opitaan miten mitataan markkinoinnin tuloksia. Mitä kaikkea voidaan analysoida  verkkosivuista, verkkosivukävijöistä, verkkosivun toimivuudesta ja sisällöistä sekä sosiaalisen median seuraajista

Markkinoinnin mittaaminen

  • auttaa ymmärtämään potentiaalisia asiakkaita
  • auttaa tehostamaan myyntiä ja muita sivustolle asetettuja tavoitteita
  • johtaa parempaan asiakaskokemukseen ja asiakaspalveluun
  • tukee myyntityötä kasvattamalla lämpimien liidien määrää
  • auttaa tuottamaan potentiaaleille asiakkaille sopivampaa sisältöä.

Esimerkkejä koko päivän kestävien koulutuspäivien sisällöistä

Digitaalisen markkinoinnin ja myynnin päivä

  • Myyntiä tukevat sisällöt
  • Markkinoinnin tulosten mittaaminen
  • CRM-järjestelmien suhde markkinointiin
  • Markkinoinnin automaatio
  • Työkalut myyntiin verkkosivuston kautta

 

Digimarkkinoinnin suuri kuva

  • Suunnittelu ja toteutus
  • Verkkolöydettävyys
  • Brändin merkitys
  • Maksullinen mainonta digikanavissa
  • Markkinoinnin tulosten mittaaminen

Asiakkuuksien ja asiakaskokemuksen johtaminen

  • Asiakasstrategiat
  • Asiakaspalvelulupausten ja -odotusten johtaminen (expectation
  • management) Asiakaspalvelu verkossa
  • Työkaluja asiakaskokemuksen mittaamiseen ja analysointiin
  • Digitaalisten kanavien hyödyntäminen henkilökohtaisessa myyntityössä
  • Verkostoituminen ja verkostojen hyödyntäminen ja hoivaaminen

Markkinointisuunnitelman toteuttaminen

  • Sisältöstrategia
  • ..sidottuna tavoitteisiin
  • Sisältöjen hero-Hub-Help –malli
  • Asiakaspersoonat
  • Sisältökartta ja ohjaus asiakaspolulla
  • Markkinoinnin tulosten mittaaminen
  • Sisältösuunnittelu-ideointi-sisältöjen monistaminen-kalenterointi

 

Palveluliiketoiminnan trendit

  • Miten palveluliiketoimintayrityksillä menee juuri nyt?
  • Yrityksen missio, visio, arvot ja arvolupaus

    AJATTELUTAIDOT JA TOIMINTAMALLIT
  • Liiketoiminnan kehitys muutostilanteessa
  • Kassavirran 7 pullonkaulaa
  • Arvolupaus ja arvon tuottaminen asiakkaalle
  • Henkilöstö yrityksen kilpailuetuna ja voimavarana
  • Kumppanuudet ja verkostot palvelujen tuottamisessa
  • Myynnin mallit, menetelmät ja digitaaliset työkalut

Digitaalinen palvelumuotoilu

  • MITÄ DIGITAALINEN PALVELUMUOTOILU ON?
  • Mitä voi ja kannattaa muotoilla?
  • Minkälaisia tavoitteita voi asettaa digitaaliselle palvelumuotoilulle?
  • Palvelumuotoilun termejä: palvelupolku, palvelutuokiot, kontaktipisteet
  • Palvelukokemus
  • ANALYTIIKKA PALVELUMUOTOILUN APUNA
  • Miten voit käyttää Google Analyticsia digitaalisen asiakaskokemuksen analysointiin
  • Verkkosivun kävijäkokemukseen tarkoitetut työkalut
  • AB-testaus digitaalisessa palvelumuotoilussa
  • AB-testauksen työkaluja
  • Klikkipolut
  • VERKKOSIVU DIGITAALISEN PALVELUMUOTOILUN KESKIÖSSÄ
  • Laskeutumissivut ja CTA:t
  • Markkinoinnin automaation käyttöesimerkkejä

Varaa aika koulutusasiantuntijamme kanssa

Kouluttajamme esittäytyvät alla. 

Tässä osa Kuulun kouluttajista, katsomalla kouluttajien videot, saat paremman käsityksen koulutusnäkökulmista

Jonna Muurinen, digimarkkinoinnin asiantuntija

  • Sisältöstrategia
  • Markkinointi- ja myyntistrategia
  • Markkinoinnin mittaaminen

Kata Laaksonen, digimarkkinoinnin asiantuntija

  • Sisällöt
  • Digitaalinen mainonta
  • Sosiaalisen median markkinointi

Henna Kuvaja, AD

  • Visuaalinen markkinointi
  • Kuvankäsittely
  • Visuaalinen sisällöntuotanto

Tuomas Muurinen, digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija

  • Liiketoiminnan kehitys
  • Strateginen tarinankerronta
  • Markkinoinnin ja myynnin prosessien kehitys
  • Liiketoiminnan digitalisointi

Miia Heinonen, digimarkkinoinnin asiantuntija

  • Somemarkkinointi ja somekanavat
  • Monikanavainen markkinointi

Mari Kellokumpu, Operatiivinen johtaja, sisällöntuotannon johtaja

  • Palvelumuotoilu
  • Asiakaskokemus

Katso asiakkaamme BusinessOulun valmennuksiin osallistuneiden henkilöiden kokemuksia koulutuksistamme

Varaa aika koulutusasiantuntijamme kanssa