Koulutamme koulutustalojen kautta
Koulutamme
- luentomaisesti
- työpajamaisesti
- livenä
- etänä.
Webinaareista meillä on kuuden vuoden kokemus, joten osaamme kouluttaa interaktiivisesti myös verkon yli.
Koulutamme sekayleisöjä, mutta myös toimialakohtaisesti esimerkiksi
- IT-alaa
- teollisuusalaa
- maatalousalaa
- kiinteistönvälitysalaa jne.
sekä erilaisilla työnkuvilla olevia henkilöitä, kuten
- myyjiä,
- markkinointihenkilöstöä,
- HR-henkilökuntaa tai
- johtoryhmiä
Koulutamme joko kertaluonteisesti asiakkaitamme tai voimme suunnitella useamman päivän koulutuskokonaisuuden. Tyypillisesti koulutuskokonaisuudet koostuvat 3–15 koulutuspäivästä tai -kerrasta.
Koulutusaiheitamme
Markkinointistrategia ja -suunnitelma
Markkinoinnin ylätason suunnitelma ja konkreettisesti markkinointistrategian ja suunnitelman tekeminen ja toteutus
Jos tämä toteutetaan markkinointijohdolle, erityispainotus markkinoinnin johtamisessa ja mittaamisessa. Jos tämä toteutetaan tekijäporukalle, erityispainotus suunnitelman toteuttamisessa.
Viestinnän suunnittelu ja vaikutusten mittaaminen
Viestinnän ylätason suunnitelma ja konkreettisesti suunnitelman tekeminen ja toteutus
Jos tämä toteutetaan johtoportaalle, erityispainotus viestinnän johtamisessa ja mittaamisessa. Jos tämä toteutetaan tekijäporukalle, erityispainotus suunnitelman toteuttamisessa.
Sisäinen viestintä
Tämä koulutus on erilainen joka kerta, riippuen ketä yleisössä istuu. Tähän yleensä teetetään ennakkoon kysely ja sisällöt painottuvat sen mukaisesti.
- Sisäisen viestinnän merkitys
- Sisäisen viestinnän prosessi
- Tavoitteen määrittäminen
- Kohderyhmä
- Viestin sisältösuunnittelu ja muotoilu
- Sisäisen viestinnän kanavavalinnat
- Resursointi
- Analysointi
Brändäys
Meillä on valmius kouluttaa brändäystä, brändin hallintaa ja visuaalista brändäystä, toiveista riippuen. Sisältönä on ainakin alla olevat seikat:
- Brändin rakentamisen prosessi & brändin hallinta
- Tuotteen tai palvelun tärkeimmät asiakaskohderyhmät ja kontaktipisteet
- Arvojen, tarinoiden ja vuorovaikutuksen merkitys brändäyksessä
- Tuotteen tai palvelun ylivoimaisen kilpailuedun tunnistaminen, määrittäminen ja sanoittaminen
Myyvät verkkosivut
Tämä koulutus sopii joko yrittäjille tai yrityksen markkinointi-, myynti- tai viestintähenkilöille
- Myyvien verkkosivujen rakenne & sisältö, näkemystä löydettävyyteen
- Verkkosivujen uskottavuus
- Verkkosivujen käytettävyys
- Itse vai ulkoistaen?
- Liidin generointi digimarkkinoinnin keinoin
Digitaalisen myynnin ja markkinoinnin yhteistyö
Miten digitaalisen markkinoinnin ja myynnin yhteistyö kannattaa lähteä rakentamaan. Miten ja millä työkaluilla sitä sitä johdetaan, toteutetaan ja miten sen tuloksia analysoidaan.
- Myyntiä tukevat sisällöt
- Markkinoinnin tulosten mittaaminen
- CRM-järjestelmien suhde markkinointiin
- Markkinoinnin automaatio
- Työkalut myyntiin verkkosivuston kautta
Palvelumuotoilun perusteet
Tässä koulutuksessa käydään ensin läpi perusasioita palvelumuotoilusta, kuten minkälaisia asioita palvelumuotoilulla ratkotaan ja minkälaisiin haasteisiin siitä olisi eniten apua.
Voimme kouluttaa ns. perinteistä palvelumuotoilua sekä digitaalista palvelumuotoilua, joka keskittyy enemmän verkossa tapahtuvaan asiakkaan palveluun ja ostopolkuun.
Alla olevat otsikot sopivat kolmen päivän koulutuskokonaisuuksiksi.
- Mitä palvelumuotoilu on?
- Palvelukokemus ja asiakaskokemus
- Palvelumuotoilun termejä: palvelupolku, palvelutuokiot, kontaktipisteet
- Tuotteiden ja palveluiden kehitysmenetelmiä
- Asiakaskeskeinen suunnitteluprosessi
- Tuotteiden ja palvelujen testaus
- Asiakaskokemus verkossa
- Markkinoinnin automaatio apuna asiakaskokemuksen kehittämisessä
- Verkkosivujen kävijäkokemukseen tarkoitetut työkalut
- A/B-testaus digitaalisessa palvelumuotoilussa
- Palvelumuotoiluprosessin analysointi
Vaikuttajamarkkinointi
Juuri nyt niin trendikäs aihe vaikuttajamarkkinointi toimii mainiosti kuluttajaliiketoiminnassa. Sitä voi tällä hetkellä tehdä todella monella eri tavalla ja budjetilla. Tässä koulutuksessa käydään läpi, minkälainen toimintamalli minkäkinlaiselle yritykselle toimii parhaiten.
- Mitä on vaikuttajamarkkinointi?
- Miksi hyödyntää vaikuttajamarkkinointia?
- Miten ja missä tilanteissa hyödyntää vaikuttajamarkkinointia?
- Mitä asioita ottaa huomioon vaikuttajamarkkinointia suunniteltaessa?
Hakukoneoptimointi
Verkosta löytyminen on yrityksille elintärkeää. Tässä koulutuksessa käydään kädet savessa työpajamaisesti läpi, mitkä asiat löydettävyyteen vaikuttavat ja miten hakukoneoptimointia tehdään itse. Käymme läpi myös laajasti työkaluja, joita tässä työssä voi käyttää hyväksi.
Somemarkkinoinnin suunnittelu ja työkalut
Sosiaalisen median markkinointia koulutamme kokonaisuutena ja myös erillisinä työkaluina. Jos halutaan ylätason suunnittelua, voimme keskittyä
- Markkinoinnin suunnitteluun
- Sisältösuunnitteluun
- Sisällön kalenterointiin
- Tulosten analysointiin
Läpikäytäviä somealustoja voivat olla esimerkiksi
- YouTube
- TikTok
- joku muu, toivoa saa
Verkkokaupan markkinointi
Mitä verkkokauppiaan kannattaa huomioida markkinoinnissaan ja mitkä ovat tehokkaita markkinointikanavia verkkokauppaliiketoiminnassa.
Löydettävyys ja maksetun mainonnan perusteet verkkokauppiaille.
Videot markkinoinnin ja myynnin välineena
Maksullisen mainonnan mahdollisuudet
Näissä koulutuksissa voidaan käydä läpi erilaisia maksetun mainonnan alustoja ja käytäntöjä. Mahdollisia mainostyökaluja, joita voimme kouluttaa
- TikTok
Markkinoinnin mittaaminen
Tässä koulutuksessa opitaan miten mitataan markkinoinnin tuloksia. Mitä kaikkea voidaan analysoida verkkosivuista, verkkosivukävijöistä, verkkosivun toimivuudesta ja sisällöistä sekä sosiaalisen median seuraajista
Markkinoinnin mittaaminen
- auttaa ymmärtämään potentiaalisia asiakkaita
- auttaa tehostamaan myyntiä ja muita sivustolle asetettuja tavoitteita
- johtaa parempaan asiakaskokemukseen ja asiakaspalveluun
- tukee myyntityötä kasvattamalla lämpimien liidien määrää
- auttaa tuottamaan potentiaaleille asiakkaille sopivampaa sisältöä.
Lisäksi voit klikata alla olevia linkkejä, jotta pääset lukemaan tarkemmin erilaisista teemoista
Asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa
Asiantuntijaviestintä ja sosiaalinen myynti
Canva (helppoa visuaalista markkinointia)
Digiajan rekrytointi ja työnantajamielikuva
Matkailumarkkinointi
Markkinointi Aasiaan
Markkinointi Keski-Eurooppaan
Markkinointi Venäjälle
Markkinointi Yhdysvaltoihin
Mobiilivideot ja stoorit
Monipuoliset haastattelutaidot
Nettisivut Squarespacella
Palvelumuotoilu ja asiakaskokemus verkossa
Pinterest-markkinointi
Podcast koulutus
Saavutettavuus verkkosivusisällöissä
Sisältömarkkinointi
Tapahtuman markkinointi
Esimerkkejä koko päivän kestävien koulutuspäivien sisällöistä
Digitaalisen markkinoinnin ja myynnin päivä
- Myyntiä tukevat sisällöt
- Markkinoinnin tulosten mittaaminen
- CRM-järjestelmien suhde markkinointiin
- Markkinoinnin automaatio
- Työkalut myyntiin verkkosivuston kautta
Digimarkkinoinnin suuri kuva
- Suunnittelu ja toteutus
- Verkkolöydettävyys
- Brändin merkitys
- Maksullinen mainonta digikanavissa
- Markkinoinnin tulosten mittaaminen
Asiakkuuksien ja asiakaskokemuksen johtaminen
- Asiakasstrategiat
- Asiakaspalvelulupausten ja -odotusten johtaminen (expectation
- management) Asiakaspalvelu verkossa
- Työkaluja asiakaskokemuksen mittaamiseen ja analysointiin
- Digitaalisten kanavien hyödyntäminen henkilökohtaisessa myyntityössä
- Verkostoituminen ja verkostojen hyödyntäminen ja hoivaaminen
Markkinointisuunnitelman toteuttaminen
- Sisältöstrategia
- ..sidottuna tavoitteisiin
- Sisältöjen hero-Hub-Help –malli
- Asiakaspersoonat
- Sisältökartta ja ohjaus asiakaspolulla
- Markkinoinnin tulosten mittaaminen
- Sisältösuunnittelu-ideointi-sisältöjen monistaminen-kalenterointi
Palveluliiketoiminnan trendit
- Miten palveluliiketoimintayrityksillä menee juuri nyt?
- Yrityksen missio, visio, arvot ja arvolupaus
AJATTELUTAIDOT JA TOIMINTAMALLIT - Liiketoiminnan kehitys muutostilanteessa
- Kassavirran 7 pullonkaulaa
- Arvolupaus ja arvon tuottaminen asiakkaalle
- Henkilöstö yrityksen kilpailuetuna ja voimavarana
- Kumppanuudet ja verkostot palvelujen tuottamisessa
- Myynnin mallit, menetelmät ja digitaaliset työkalut
Digitaalinen palvelumuotoilu
- MITÄ DIGITAALINEN PALVELUMUOTOILU ON?
- Mitä voi ja kannattaa muotoilla?
- Minkälaisia tavoitteita voi asettaa digitaaliselle palvelumuotoilulle?
- Palvelumuotoilun termejä: palvelupolku, palvelutuokiot, kontaktipisteet
- Palvelukokemus
- ANALYTIIKKA PALVELUMUOTOILUN APUNA
- Miten voit käyttää Google Analyticsia digitaalisen asiakaskokemuksen analysointiin
- Verkkosivun kävijäkokemukseen tarkoitetut työkalut
- AB-testaus digitaalisessa palvelumuotoilussa
- AB-testauksen työkaluja
- Klikkipolut
- VERKKOSIVU DIGITAALISEN PALVELUMUOTOILUN KESKIÖSSÄ
- Laskeutumissivut ja CTA:t
- Markkinoinnin automaation käyttöesimerkkejä
Kouluttajamme esittäytyvät alla.
Tässä osa Kuulun kouluttajista, katsomalla kouluttajien videot, saat paremman käsityksen koulutusnäkökulmista
Jonna Muurinen, digimarkkinoinnin asiantuntija
- Sisältöstrategia
- Markkinointi- ja myyntistrategia
- Markkinoinnin mittaaminen
Kata Laaksonen, digimarkkinoinnin asiantuntija
- Sisällöt
- Digitaalinen mainonta
- Sosiaalisen median markkinointi
Henna Kuvaja, AD
- Visuaalinen markkinointi
- Kuvankäsittely
- Visuaalinen sisällöntuotanto
Tuomas Muurinen, digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija
- Liiketoiminnan kehitys
- Strateginen tarinankerronta
- Markkinoinnin ja myynnin prosessien kehitys
- Liiketoiminnan digitalisointi
Miia Heinonen, digimarkkinoinnin asiantuntija
- Somemarkkinointi ja somekanavat
- Monikanavainen markkinointi
Mari Kellokumpu, Operatiivinen johtaja, sisällöntuotannon johtaja
- Palvelumuotoilu
- Asiakaskokemus