Maksuton webinaari: 22.11. Vastuullinen tekoälyn käyttö
Ilmoittaudu webinaareihinTekoäly luovan markkinoinnin tukena
Järjestämme kaksi maksutonta webinaaria tekoälyuutuuksien perässä pysymiseen-
- Webinaari 1: pe 1.11. klo 13–14
Tekoäly luovan markkinoinnin tukena - Webinaari 2: pe 22.11. klo 13–14
Vastuullinen tekoälyn käyttö markkinoinnissa
- Webinaari 1: pe 1.11. klo 13–14


Järjestimme 1.11. webinaarin "Tekoäly luovan markkinoinnin tukena"
Monet yritykset kokevat, että tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa tukahduttaa luovuuden ja inhimillisen kosketuksen
Tekoälyn kolmiportainen käyttömalli voidaan kuvata seuraavasti:
-
Pohjatyön tekeminen: Tekoäly auttaa alkuvaiheessa analysoimaan ja ymmärtämään tietoa sekä luomaan perustan jatkotyölle. Esimerkiksi markkinoinnissa tekoälyä voidaan hyödyntää kohderyhmien ymmärtämisessä tai sisältöjen luomisessa raakaversioiksi, joita ihminen voi myöhemmin parantaa.
-
Luova työ: Ihminen ottaa pääroolin tässä vaiheessa. Hän hyödyntää tekoälyn luomaa pohjaa ja tekee luovat valinnat, kehittää ideoita ja jalostaa sisältöjä eteenpäin. Tässä vaiheessa ihmisen asiantuntijuus ja päätöksenteko ovat keskeisiä.
-
Tulosten arviointi ja optimointi: Tekoäly otetaan jälleen käyttöön mittaamaan ja arvioimaan työn tuloksia. Analytiikka ja data auttavat ymmärtämään, kuinka hyvin tehdyt ratkaisut toimivat. Tekoälyä käytetään myös optimoimaan prosesseja ja parantamaan lopputulosta.
Tämä malli korostaa sekä tekoälyn että ihmisen roolia prosessissa, jossa tekoäly avustaa, mutta ihminen tekee luovat ja strategiset päätökset.
Kenelle webinaari sopii?
Koulutus on suunnattu markkinoinnin ja luovan alan ammattilaisille, etenkin markkinoinnin johtoportaalle – joiden vastuulla on koota markkinoinnille sopiva työkalupakki ja osaaminen. Kaikille, jotka haluavat säilyttää inhimillisen otteen markkinoinnissaan, mutta hyödyntää samalla teknologian tarjoamia mahdollisuuksia.
WEBINAARI 2
22.11. Tekoälyn vastuullinen hyödyntäminen markkinoinnissa
Tekoäly tuo valtavia mahdollisuuksia markkinoinnin tehostamiseen, mutta miten varmistamme, että sen käyttö on eettisesti kestävää ja syrjimätöntä? Webinaarissa käydään läpi näkökulmia,, miten voit käyttää tekoälyä tavalla, joka huomioi yhteiskunnalliset vaikutukset ja välttää ennakkoluulojen vahvistamisen.
Tekoälyn taustalla on massiiviset tietomallit, jotka perustuvat ihmisten tuottamaan sisältöön. Tämä tarkoittaa, että ilman huolellista suunnittelua tekoäly voi tahattomasti toistaa yhteiskunnallisia ennakkoluuloja ja syrjiviä rakenteita. Esimerkkejä ovat sukupuolistereotypioiden ylläpitäminen kuvissa, vääristymät mainonnan kohdennuksessa ja syrjivä käyttäytyminen työnhaussa.
Mitä opit webinaarissa:
- Onko tekoäly neutraali: Opi käyttämään tekoälyä tiedostavasti – kun ymmärrät, kuinka tekoälyn käyttämät datamallit voivat sisältää piileviä ennakkoluuloja ja oppia syrjiviä käytäntöjä historiatiedosta, sinun on helpompi huomioida tämä tekoälyä käyttäessäsi.
- Vastuullinen tekoälyn käyttö markkinoinnissa: Opit tunnistamaan ja välttämään tekoälyn käytön yhteydessä syntyviä riskejä, kuten stereotypioiden vahvistamista ja syrjivien rakenteiden toistamista.
- Työkalut vastuulliseen tekoälymarkkinointiin: Saat käytännön neuvoja ja työkaluja, joiden avulla voit varmistaa, että tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa on eettisesti kestävää ja palvelee kaikkia kohderyhmiä tasapuolisesti.
Kenelle webinaari sopii?
Tämä koulutus on suunnattu markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille ja organisaatioille, jotka haluavat hyödyntää tekoälyn tarjoamia mahdollisuuksia vastuullisesti, sekä varmistaa, ettei teknologia tuota syrjiviä tai vahingollisia tuloksia.
Älä jää jälkeen eettisessä keskustelussa tekoälyn käytöstä. Ilmoittaudu nyt ja opi, kuinka tekoäly voi palvella markkinointiasi vastuullisesti ja oikeudenmukaisesti!
Webinaari 1:
Pe 1.11. klo 13–14
Tekoäly luovan markkinoinnin tukena
Integroimalla tekoälyllä tehostetun markkinointinäkökulman liiketoiminnan keskeisiin kohtiin, voimme:
- Tehostaa strategiaasi hyödyntämällä dataa ja tekoälyä, mikä johtaa parempaan asiakas- ja toimialaymmärrykseen sekä oikein suunnattuihin toimenpiteisiin.
- Vahvistaa brändiä ja asiakassuhteita monipuolisen (tavoitteitasi tukevan, kohderyhmään ja kanaviin optimoidun) luovan sisällön avulla, mikä erottaa sinut kilpailijoista ja lisää asiakkaiden sitoutumista.
- Parantaa markkinoinnin tuloksellisuutta jatkuvan mittaamisen ja optimoinnin avulla, mikä maksimoi investointiesi tuoton.
Puhuja: Jonna Muurinen




Webinaari 2:
Pe 22.11. klo 13–14
Tekoälyn vastuullinen käyttö markkinoinnissa
Tekoäly tarjoaa markkinoinnille uusia mahdollisuuksia, mutta vastuullisuus on tärkeämpää kuin koskaan. Webinaarissa käsittelemme, kuinka tekoälyä voidaan hyödyntää eettisesti ja läpinäkyvästi markkinoinnin prosesseissa. Keskustelemme mm. datan suojaamisesta, algoritmien ennakkoasenteiden tunnistamisesta ja siitä, kuinka tekoäly voi tukea brändin vastuullista viestintää.
Puhuja: Mari Kellokumpu




Ilmoittaudu maksuttomiin "Tekoäly luovan markkinoinnin tukena" -webinaareihimme
Webinaarien ajankohdat:
- Webinaari 1: pe 1.11. klo 13–14
- Tekoäly luovan markkinoinnin tukena
- Tekoäly luovan markkinoinnin tukena
- Webinaari 2: pe 22.11. klo 13–14
- Tekoälyn vastuullinen käyttö markkinoinnissa
Saat ilmoittautumisen jälkeen Zoom-webinaarilinkin - myös tallenteet ovat katsottavissa marraskuun ajan ilmoittautuneille.