Koulutuksen tavoite

Koulutuksen tavoitteena on auttaa osallistujia suunnittelemaan yrityksen tai organisaation sisältökokonaisuus siten, että sisältö tukee yrityksen liiketoiminnan tavoitteita ja on oleellinen myynnin tuki.

Täytä oheinen lomake ilmoittautuaksesi koulutukseen.

Koulutuksen keskeinen sisältö 

Sisältöstrategiavalmennus kaikille yrityksille, jotka haluavat helpottaa asiakkaidensa ymmärrystä yrityksen palveluvalikoimasta, arvoista ja tavoitteista sekä ohjata asiakkaita ostopolulla osuvien sisältöjen avulla.

Sisältöstrategiassa otetaan kantaa siihen, millaisia sisältöjä yrityksen tai organisaation tärkeimmät kohderyhmät tarvitsevat. Millaisilla sisällöillä ja sisältömuodoilla saadaan kohderyhmät kiinnostumaan ja etenemään ostoaikeissaan. Mitä tarvitaan siinä kohtaa, kun asiakas tekee ostopäätöksen. 

Valmennettavat saavat muutaman käytännön työkalun, joiden avulla voidaan tarkastella yrityksen tai organisaation nykyisiä sisältöjä, ja huomataan mahdollisia sisältöpuutteita.

Kyseessä on live-webinaari. Lue lisää sisällöstä alta.

Käymme läpi käytännön sisältötyökaluja, mm.

  • Vuosikello
  • Sisältökalenteri
  • Asiakaspersoonat ja sisältökartan rakentaminen
  • Millaisia sisältömuotoja voidaan käyttää
  • Sisältöjen uudelleen käyttäminen

Kokonaisuus sisältää neljän tunnin koulutuksen ja koulutusmateriaalit, joiden pohjalta voit syventää osaamistasi myös koulutuksen jälkeen.

 

Katso, mitä kouluttaja kertoo koulutuksesta 

Kenelle koulutus on suunnattu? 

Koulutus on tarkoitettu markkinointia ja viestintää työkseen suunnitteleville ja toteuttaville henkilöille. Voit olla yrittäjä tai isomman yrityksen markkinoinnin tai viestinnän vetäjä tai työntekijä. Koulutus sopii hyvin myös esimerkiksi oppilaitosten koulutussuunnittelijoille.

Webinaarin päätyttyä sinulla on


  • Vuosikellopohja
  • Sisältösuunnittelutyökaluja
 

Mitä tarvitaan mukaan koulutukseen?

Hahmottele jo valmiiksi markkinointinne

  • tavoitteet
  • kohderyhmät
 

Tästä koulutuksesta aiemmin sanottua

"Kiinnostava kerronta sekä miellyttävää kuunnella. Erittäin asiantunteva."


"Paljon asiaa, mutta tärkeää sellaista! Kouluttaja oli selvästi innostunut asiasta ja se näkyi ja kuului pirteässä esiintymisessä ja innosti mukaan :-)"

 
"Kouluttaja oli perehtynyt osallistujien taustoihin/organisaatioihin ja pystyi räätälöimään sisältöä sen perusteella. Laadukas koulutus ja asiasta innostunut ja osaava kouluttaja. Tuli selkeästi vaikutelma, että työkaluja ja materiaalia haluttiin avoimesti jakaa asiakkaan hyödyksi eli oltiin aidosti asiakkaan tarpeet edellä."

 
"Paljon tietoa ja vinkkejä, joista on selkeää käytännön hyötyä. Ymmärrettävästi kerrottu. Selkeät ja informatiiviset diat (esim. nelikenttä) olivat juuri se mitä tarvitsin."

 
"Selkeä, helposti seurattava etenemistapa ja tyyli. Oli tilaa kysymyksille ja keskustelulle, tuli henkilökohtaisuuden tuntu ja mukava tunnelma."
 
"Räätälöimisessä, asioiden tuomisessa esiin kiinnostavalla tavalla, esimerkkien ja konkreettisten vinkkien antamisessa."

 
"Kaikin puolin tiedontäytteinen nelituntinen, olisin istunut kuuntelemassa kauemminkin."

 
"Loistava koulutus joka vastasi odotuksia!"

 
"Monipuolinen sisältö, kouluttaja vaikutti aidosti kiinnostuneelta auttaa koulutettavia."



Parasta koulutuksessa oli:

"Kouluttajan asiantuntevuus. Mahdollisuus vuorovaikutukseen."

 
"Käytännön vinkit ja esimerkiksi excel-pohja, johon työstää sisältöstrategiaa. Sain paljon uutta tietoa, jota en ilmman koulutusta olisi hoksannut edes ajatella."

 
"Sain hyviä, uusia vinkkejä jatkoon. Se oli juuri se, mitä toivoin tältä koulutukselta saavani. Ja se, että saan vielä materiaalit jälkikäteen, jotta voin palata niihin jälkeenpäin (kun muisti kuinkin pettää jossakin kohdin)."
 
 
"Paljon hyödynnettävissä olevaa tietoa, jonka voi ottaa heti käyttöön. Etenkin pidin asiakaspersooniin ja sisällön suunnitteluun ja laatimiseen liittyvistä ohjeista ja mallipohjista. Eli tietyllä tapaa se hyödytti itseäni välittömästi eniten, jonka voin ottaa heti käyttöön ja joka selkiyttää ja tehostaa sitä työtä, jota jo muutenkin teen. Google Analyticsia en pysty niin syvällisesti hyödyntämään asiakkaan konversiopolun tarkkailemiseen, minulle jäi tunne, etten repeä ajankäytöllisesti siihen - tai että asiakkaidemme polut muistuttavat enemmän sotkuista lankakerää, jotka eivät välttämättä konvertoidu ollenkaan heti - vaan ehkä vuoden päästä. Luulen, että tämä asia vaatii minulla vielä perehtymistä. Toki Google Analyticsin hyödyntämisen tarkoitus on säästää aikaa pitkällä aikatähtäimellä, kun pystyy tehostamaan ja kohdistamaan viestiään paremmin. Se, miten itse Analyticsia pystyn todellisuudessa jatkossa hyödyntämään resurssien ja ajankäytön puitteissa, on vielä auki, mutta joka tapauksessa loistavaa että tähänkin tuli perehdyttyä."
 
 
"Vuorovaikutuksellisuus, käsiteltävien asioiden monipuolisuus ja se, että kouluttaja oli nähnyt vaivaa selvittää esim. osalllistujien taustoja."