Koulutuksen tavoite

Opi webinaarin aikana tehokas palvelumuotoilun prosessi, jota voit hyödyntää yrityksesi tai organisaatiosi erilaisissa kehityshaasteissa. Webinaarissa keskitymme erityisesti hiomaan verkossa tapahtuvaa asiakaskokemusta, mutta prosessi toimii myös muihin kehityskohteisiin.

Täytä oheinen lomake ilmoittautuaksesi koulutukseen.

 

Koulutuksen keskeinen sisältö 

Palvelumuotoilussa keskeisenä ajatuksena on suunnitella palveluja ja tuotteita asiakas- tai käyttäjäkokemuksen näkökulmasta siten, että asiakkaan kokemus palveluprosessin joka vaiheessa olisi mahdollisimman hyvä. Asiakaskokemus muodostuu aina asiakkaan mielikuvista sekä kaikista kohtaamisista, joissa asiakas on tekemisissä yrityksen tuotteen, palvelun tai henkilökunnan kanssa niin verkossa kuin fyysisessä ympäristössä.

Webinaarissa käydään läpi, mitä tapahtuu asiakkaan ostopolulla aina palvelun hankintatarpeen heräämisestä, tilauksen ja tuotteen toimitukseen ja mahdolliseen reklamaation asti? 

Asiakaskokemus on viime vuosina nostettu monissa yrityksissä keskeiseksi strategiseksi kilpailutekijäksi. Asiakastyytyväisyyden mittaamisen jälkeen monet yritykset eivät kuitenkaan kehitä asiakkaan palvelupolkua, vaikka ongelmat olisikin tiedostettu. Palvelumuotoilun prosessit mahdollistavat mittaamista kokonaisvaltaisemman lähestymistavan asiakaskokemuksen johtamiseen ja suunnitteluun. Hyvä asiakaskokemus tuo yritykselle kilpailuedun, mikä näkyy lopulta varmasti myös yrityksen kassassa.

Webinaarin sisältö:

  • Mitä on palvelumuotoilu?
  • Palvelumuotoilun prosessi
    • Tavoitteiden / kehityshaasteiden asettaminen sekä rajaaminen
    • Asiakaspersoonat
    • Asiakaskokemus ja arvon luominen asiakkaalle
    • Palvelupolku ja kontaktipisteet
    • Asiakaskokemuksen johtaminen
    • Tuotteen ja palvelun muotoilu
    • Mittaaminen ja analysointi
    • Reklamaatioiden käsittely
  • Yhteenveto

 

Kenelle koulutus on suunnattu?

Koulutus sopii kaikille, joiden vastuulla on esimerkiksi
- asiakaskokemus
- yrityksen tuotteiden ja palveluiden kehittäminen
- yrityksen tai organisaation prosessien johtaminen ja kehittäminen
- markkinoinnin, myynnin ja viestinnän parissa työskentelevät
 
Aika: to 16.4.2020 klo 12-16
Kouluttaja: Mari Kellokumpu
Hinta:
300 eur + alv.
Ilmoittautuminen: 
viimeistään ti 14.4. Peruutukset viimeistään ti 14.4.
Peruuttamatta poisjääneiltä laskutetaan puolet kurssin hinnasta.
Minimiosallistujamäärä 2 hlöä.