Koulutuksen tavoite 

Palvelumuotoilun tavoitteena on parantaa asiakas- ja palvelukokemusta.

Palvelumuotoilun keskiössä on asiakaslähtöinen ajattelutapa, jossa luodaan arvoa asiakkaalle sekä tuotetaan liiketoiminnallista kannattavuutta ja kilpailuetua yritykselle.

Digitaalinen palvelumuotoilu keskittyy asiakas- ja verkkokokemuksen sekä verkkopalveluiden sujuvuuden parantamiseen. 

Koulutuksessa käymme läpi, miten johdat asiakaskokemusta ja suunnittelet digitaalisen palvelupolun sujuvaksi asiakkaillesi. Saat vinkkejä, miten yritys tai organisaatio löytyy verkosta, miten sen palvelut toimivat käytännössä ja millaisen kokemuksen ihmiset yrityksestä saavat sen verkkopresenssin ja verkkosivun toimivuuden perusteella.  

Koulutuksessa käydään läpi palvelumuotoilun perusperiaatteita sekä käsitteistöä. Opit palvelumuotoiluprosessin, jonka avulla pystyt suunnittelemaan ja kehittämään tuotteita, palveluita tai asiakasprosesseja paremmiksi toimialariippumattomasti.

Koulutukseen kuuluu myös pieni ennakkotehtävä, jonka saat noin viikkoa ennen koulutusta.

Täytä oheinen lomake ilmoittautuaksesi koulutukseen. 

Koulutuksen keskeinen sisältö  

Koulutuksen sisältö: 

  • Mitä on digitaalinen palvelumuotoilu? 
    • Mitä voi ja kannattaa muotoilla?
    • Palvelumuotoilun termejä: palvelupolku, palvelutuokiot, kontaktipisteet 
  • Palvelumuotoiluprosessi
    • Mitä tavoitteita voi asettaa digitaaliselle palvelumuotoilulle? 
    • Palvelumuotoiluprosessin johtaminen ja asiakasymmärryksen kasvattaminen
  • Asiakkaan palvelupolun mallintaminen
    • Asiakkaan palvelupolun kuvaaminen ja analysointi
    • Digitaaliset kohtaamispisteet asiakkaan kanssa
    • Harjoitus, jossa teemme yrityksesi palvelusta/tuotteesta palvelutuokiokartan 
  • Case-esimerkkejä ja asiakaskokemuksenmittaaminen
    • Analytiikka palvelumuotoilun apuna 
    • Työkaluja palvelupolun kehittämiseen

 

Kenelle koulutus on suunnattu? 

Koulutus sopii yrityksen viestinnästä, markkinoinnista ja liiketoiminnan kehityksestä vastaaville henkilöille sekä niille, joiden vastuulla on esimerkiksi asiakaskokemuksen kehittäminen, yrityksen tuotteiden ja palveluiden kehittäminen tai yrityksen tai organisaation prosessien johtaminen ja kehittäminen.  

Katso, mitä kouluttaja kertoo sisällöstä:

 

Tästä koulutuksesta kouluttajan aiemmin saamia palautteita:

"Kouluttaja oli todella hyvä. Tietotaso, energisyys ja lukuisat käytännön esimerkit antoivat ideoita ja inspiroivat. Varmasti otan heti opit käyttöön omassa työssäni."

"Hyvin ajankohtainen aihe, hyvin selkeästi ja monipuolisesti tuotuna esiin, vaikka aiheesta itsessään puhuisi vaikka kuinka monta päivää."

"Erittäin hyvä kouluttaja, selkeä ulosanti. Hyvät esimerkit ja selkeät slidet."

"Aivan huippu kouluttaja 10+."